2021. június 23. szerda

Oltás után került intenzív osztályra a 19 éves fiú

Nagyban folynak a koronavírus elleni oltások szerte a világon, de arra még várnunk kell, hogy életünk visszakerüljön a régi kerékvágásba. Legfőképp azért, mert megjelentek a vírus különböző mutációi is, amik gyorsabban fertőznek, mint az eredeti törzs.

Mint minden oltásnak, a koronavírus elleninek is vannak, lehetnek mellékhatásai, amik a szakemberek szerint enyhe lefolyásúak és nem életveszélyesek. Ennek ellenére az izraeli orvosok szívgyulladást diagnosztizáltak egy 19 éves fiúnál, aki már megkapta a vakcinát.

- -

Izraelben 2020. december 27 óta a 9,3 millió fős lakosságból már három milliót sikerült beoltani. Vagyis a nemzet egyharmada már megkapta az oltás első dózisát, 1,6 millióan pedig már védettséget élveznek a koronavírussal szemben. A gyors oltási ütemnek köszönhetően már a fiatalok is megkaphatják a vakcina első dózisát. Izraelben mindenkit be szeretnének oltani, aki már betöltötte a tizenhatodik életévét.

Az egyik fiatal beteg azonban ijesztően reagált a vakcina második adagjára. Ez többek között azért is meglepő, mert a tudósok szerint a koronavírus legkevésbé a fiatalokra ártalmas.

A 19 éves fiú öt nappal azután, hogy megkapta a Pfizer/BioNTech vakcinájának második dózisát szívdobogásra, légszomjra és a bal karjába kisugárzó fájdalomra kezdett panaszkodni. Mivel tünetei szívrohamra utaltak, beszállították őt a kórházba. A vizsgálati eredmények kimutatták, hogy nem szívrohamról van szó. A tinédzsernél szívizomgyulladást diagnosztizáltak. Dr. Abdulhadi Farojeh, a kórház igazgatója elmondta, hogy az a tény, hogy a tünetek közvetlenül az oltás után jelentkeztek, felveti a gyanút, hogy a gyulladást immunreakció okozhatja.

A fiatalok ritkán reagálnak így az oltásra. Ezt bizonyítja, hogy az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézete szerint a világon csak néhány ilyen esetről tud, amit a COVID-19 vakcina beadása okozott.

Legfrissebb hírek

Kapcsolódó hírek